Ghetto

2013-05-21
00:16:11

efter jobbet
okej att tacka nej till ett jobb när det är svåra tider, låter ganska dumt va? 
jo visst håller med det är det, men pengar avgör tyvärr inte mitt val. jag kan 
jobba hos Therese på heltid och tjäna lite mindre som groom eller så kan jag 
jobba för Rädda Barnen och visst det är trevligt men jag är inte en människa som 
tycker om att gå på reepit.. 
 
så här har det låtit hela dagen;
 
Hej ! vi är inte så farliga som vi ser ut!
Idag får ni stjärnbesök från oss Natalie och Dénize från Rädda Barnen. känner ni till 
oss sen innan ? 
(här får vi svaret ja, nej , lite)
jaha! men de var ju bra/de är därför vi är här för att berätta om vår välgörenhets orginisation!
Räddabarnen jobbar en hel del utomlands som ni har lite koll på iallafall, men viste ni om att
vi tar hand om våra egna barn här i Sverige också ? Här har vi inte problemen med att bygga 
barn byar där vi utbildar lärare utan i Sverige siktar vi in oss mer på barn som blir utsatta. 
det är faktskt 140 000 barn som inte vill gå i skolan för att dom blir utsatta, antingen av våld,
mobbning eller dåliga förutsättningar. Vi söker vardags hjältar som är villiga att inte som ett
livs projekt utan bara under en kort period mellan 4 - 6 månader hjälpa till med en gåva varje
månad inte något miljon belopp utan mellan 200 - 300kr. Vi har fått väldigt bra respons här i 
kvarteden när folket får veta att vi inte bara hjälper barnen utomland utan även våra egna i 
Sverige... (fortsättning följer när vi knackar på er dörr) 
 
ja så kan en dag hos oss låta (glöm ej på reepit) och jag tycker jätte mycket om att jobba 
med det är inte riktigt min sak att göra. jag åker gärna runt på möten pratar med andra företag
som vill komma någon vart. kontors jobb eller affärs möjlighet där kunderna är intresserade och
söker upp OSS, tror att ett företag går som bäst när de slipper jaga sina kunder. 
 
GB som dom kallar sig kort är ett trevligt företag med god stämning men 
pengarna man tjänar där lockar tyvärr inte mig. 
det skall inte kallas arbtete de ska kallar hobby, det är de som får en att 
göra bra ifrån sig ! 
 
be working my friends. not for monney , not because you have to
do it cause you like it!
put a smile on your face!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: