Ghetto

2013-05-12
23:15:00

borde jag tänka om..?
jag börjar undra om jag gör rätt.. 
helt seriöst nu har jag köpt mig ett fullblod men först nu börjar jag undra gjorde
jag rätt. idag blev jag SLÄPAD alltså då menar jag bokstavligt talat släpad ut ur
hagen eller inte ur men i. och på lösdriften har vi ett bajs berg som ska bort när
dom flyttar till sommarhagen så jag blev skit snygg! 
detta är en bild på mig och Ross från tidigare idag, hans första gång lädd utanför 
hagen. Han är åring min egen uppfödning. jag har haft honom till salu i ett år nu
eller a på hans födelsedag är det ett år.. och alltså bilden säger mig allt!
 
jag har varit och hållt på med mina hästar i 7år, det är sjukt länge. när jag var 
12 satte jag för första gången min fot på gården.. Jag lyser när jag är med dessa
hästar så varför skaffa jag en till? för att komma ut på tävlings banan.. men seriöst
är det bara glänsa jag vill? 
 
jag bara kände idag varför jag faktiskt aldrig lämnat dom innan jag blev en del av
familjen.. jag blir som galen. när jag skulle ta ut ross idag SLÄPA han mig runt i 
hagen, han tänkte sticka så jag satte mig på rumpan.. han stanna till då men sen
fortsatte han springa igen, jag vägra släppa så han släpa runt mig i skiten och seriöst
skulle jag ha ett fullblod eller annan lättare ras skulle jag aldrig släpas jag skulle bara
rycka till så skulle den stanna. 
 
att ross hade sin första dag utanför hagen lädd idag när han är 10 månader beror på
att det första 5 månaderna av sitt liv var han LIVRÄDD för människor. jag tror inte längre
på att man måste skadat hästen för att den ska vara rädd för människor för första gången
jag träffade honom var han 26 timmar gammal. ingen hade tagit på honom eller något men
denna krabat ville inte ha människan vid sin sida. han va inte intresserad av de då. men nu
har vi kommit långt, utanför hagen så jag måste säga jag e stolt!
 
jag älskar mina bäbisar så varför skaffa en för att glänsa? 
 
Här kommer bilder på min söta schettis
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: