Ghetto

2013-04-09
13:16:36

Invandrings politik
Något som gör mig galen är invandrings politiken, så därför ska jag sitta här och
whaina lite granna om det.
 
Jag satt här omdagen och diskutera med tre personer från Pirat-partiet om just
detta med invandring, att diskutionen ens uppkom berodde på att dom skrev på
Facebook "fri invandring" mer eller mindre, det var iallafall det dom menade och
de påstår att vi bör ta in invandrare utan att tveka, allihopp.
 
jag vill då påstå att deras sätt att se på saken är väldigt fel så ärade kusin och dina
med spelare, jag tänkte bara ge lite svar på tal om era "poäng"
 
Om några år går väldigt många i pansion och jag vill inte vara ensam om att betala det
jag vill påpeka precis som ni sa till mig, i snitt föder en svensk 1,5 unge och en invandrare
får i snitt 4 barn. på detta sätt har vi redan löst problemet med att de är många som går i
pansion. att ta in de människor som vill bo i sverige kommer inte lösa problemet då de flesta
av de som kommer hit kan leva på soc.
 
de finns 6 land som har mer än 6 miljoner invånare, dessa land får platts i norrland
vem har sagt att vi ska jämföra oss med andra länder, det tycker jag personligen är en mycket
dålig anledning. att de länder har mer människor än dom borde är deras börda och inte våran
varför ska vi förstöra våra öppna landskap för att få plats med fler personer som inte tycker att
deras landskap duger. de har ju faktiskt varit med och byggt upp dom själva? Norrland skulle inte
vara norrland om vi satte in massa bostads rätter för att skapa fler Ghetton..
 
Så du tycker bättre om att höra svenska en dom stackars förtryckta människornas röster
absolut inte! men på det sättet ni lägger fram det! med den meningen ni precis sa framtrycker ni
att om inte invandrarna får prata sitt egna språk ute på våra gator blir dom inte hörda. FEL!
Om man valt att flytta ifrån ett land för att man inte tycker att man har det tillräckligt bra där då
SKA man anpassa sig till de nya landet man faktiskt flyr till. det finns flera regler för att få bo i
Sverige och det är bland annat att man i skrit, tal och läsning skall klara av det svenska språket
inom ett halvår. att vi lär invandrare svenska är inte för att dom ska kunna språket utanför att dom
faktiskt ska använda det. vilket väldigt få utav dem gör. och med detta LOVAR jag att invandrare
kommer att bli hörda även om dom talar på svenska. PLUSS att vi kommer att förstå dom mer!
 
om några år kommer det vara minioritet av svenskar
jag vet inte vad ni ser som possitivt med det, det är som att säga att de bor mer norrmän i grekland
än greker.  låter det bra i era öron ? landet invånare bör vara större än antalet invandrare. ni får gärna
komma att kalla mig rasitst när jag lägger fram korten på bordet! jag har själv många invandrare som
vänner men de invandrare jag umgås med är de som anpassar sig efter landet.
 
Bevara sverige svenskt , fungerar inte lägre som ett argument
här missar ni en STOR poäng. de ni tror att vi menar när vi säger denna meningen är att vi inte vill
ha andra människor än nordiska i vårt land och med det tycker jag att det är ni som drar människor
över en kant som ni säger att vi inte bör göra. när vi använder oss utav den meningen menar vi på
att sverige ska prata SVENSKA på gator och torg, vi ska ha öppna landskap inte vara något mini
amerika. vi har våra landskap på grund utav att det är så sverige är sverige. ska vi då ändra om
allt så som lucia tåg till national sång SÄTT IGÅNG OCH BYT LANDETS NAMN NÄR VI ENDÅ
ÄR IGÅNG.
 
 
så jag ber er politiker m.m. ta inte in fler invandrare fören ni fått ordning på dom vi redan har
~stoppa invandringen, ghettona är fulla, vi har tagit in tillräckligt många~

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: